OGÓLNE WARUNKI WSPÓŁPRACY
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Poniższe warunki określają zasady
współpracy pomiędzy Marco Marconi Stoliński Spółka Komandytowa, zwana
dalej Zleceniobiorcą, a kontrahentami, zwanymi dalej Zleceniodawcami, z którymi
nie zostały zawarte odrębne pisemne umowy.
2. Niniejsze warunki nie mają zastosowania do
umów z udziałem osób fizycznych, o których mowa w art. 22 1 k.c.
3. Sprzeczne bądź różniące się od OWW warunki
Zleceniodawcy nie będą wiążące w stosunku do Zleceniobiorcy, chyba że
Zleceniobiorca pisemnie wyrazi na nie zgodę.
4. Niniejsze OWW mają zastosowanie we
wszystkich zamówieniach zawieranych za pośrednictwem formularza zamówienia.
5. OWW stanowią integralną część wszelkich
ofert, wycen i informacji Zleceniobiorcy, zamówień Zleceniodawcy oraz umów i
obowiązują przez cały okres trwania współpracy handlowej.
§ 2. Zamówienia
1. Zamówienia przyjmowane są wyłącznie w
formie pisemnej na formularzu zamówienia. Wszelkie zmiany dotyczące zamówienia
wymagają formy pisemnej oraz akceptacji obu stron pod rygorem nieważności.
2. Zleceniodawca składając zamówienie
potwierdza, że zna i akceptuje OWW oraz wyraża zgodę na ich obowiązywanie w
ramach łączącego strony stosunku prawnego.
3. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z
zaakceptowaniem postanowień zawartych w niniejszych Ogólnych Warunkach
Współpracy.
4. Złożenie zamówienia upoważnia
Zleceniobiorcę do wystawienia faktury proformy/ faktury VAT bez podpisu
Zleceniodawcy.
5. Składając zamówienie po raz pierwszy,
Zleceniodawca zobowiązany jest dostarczyć aktualne kopie wpisu do ewidencji
działalności gospodarczej lub odpisu z KRS oraz dokument potwierdzający nadanie
NIP i REGON.
6. Jeżeli w momencie składania zamówienia
Zleceniodawca posiada nieuregulowane zobowiązania finansowe wobec
Zleceniobiorcy lub jest wpisany do rejestru dłużników, Zleceniobiorca ma prawo
nie przyjąć zamówienia od Zleceniodawcy.
7. Podanie na formularzu zamówienia adresu
e-mail do wysłania Faktury VAT e-mailem, jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na otrzymywanie Faktur VAT drogą elektroniczną.
§ 3. Projekt graficzny
1. Zleceniobiorca przed
przystąpieniem do wykonania zamówienia, prześle Zleceniodawcy e-mailem projekt.
2. Podstawowa cena za
projekt zostaje ustalona przy złożeniu zamówienia, może być wyszczególniona lub
wliczona w cenę produktu. W cenę podstawową projektu wliczone są również 2
bezpłatne poprawki. W przypadku konieczności wykonania większej ilości
poprawek, zmiany dostarczonych materiałów lub zmiany założeń na etapie
projektowania Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do wydłużenia czasu
projektowania i podwyższenia ceny za projekt.
3. W cenie podstawowej
projektu nie jest zawarte:
a) projektowanie logo,
b) tłumaczenie tekstu na
języki obce,
c) opracowanie hasła
reklamowego,
d) przepisywanie tekstów z
wersji papierowej,
e) wykonanie zdjęć
dostarczonych produktów,
f) wykonanie fotomontaży i
zaawansowanej obróbki cyfrowej zdjęć i obrazów,
g) przerysowanie logo,
piktogramów, symboli itp.,
h) wykonanie proofa,
4. Koszty wszelkich
dodatkowych usług zawartych w pkt. 3 § 2 zostaną oszacowane, a ich wykonanie
nastąpi po uprzednim uzgodnieniu ze Zleceniodawcą.
5. Źródłowy projekt jest
własnością Zleceniobiorcy zgodnie z ustawą z dnia 4.02.1994 r. o prawie
autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.1994 nr 24 poz. 83). Poniesiony koszt
wykonania projektu graficznego nie upoważnia Zleceniodawcy do otrzymania plików
źródłowych. Zleceniobiorca archiwizuje ostatni projekt dla danego produktu
przez okres max 2 lat.
6. Zleceniobiorca nie
ponosi odpowiedzialności za materiały przesłane przez klienta, tzn. zdjęcia,
szkice, teksty, logo i inne materiały. Przesłanie materiałów do projektu jest
jednoznaczne z tym, że Zleceniodawca posiada do nich prawa autorskie lub
licencję do ich użycia.
7. Zleceniodawca
zobowiązany jest dostarczyć komplet materiałów w czytelnej i spójnej formie. Do
materiałów zalicza się:
a) tekst jaki ma się
znaleźć w projekcie tj. informacje, dane firmy, hasła reklamowe, itd.,
b) zdjęcia o rozdzielczości
300 dpi (przy wymiarach docelowych lub większych),
c) logo w formacie
wektorowym skalowanym np.: cdr, pdf, eps,
d) mapka dojazdowa,
8. Zleceniodawca oprócz
materiałów przekazuje maksymalną ilość informacji na temat swoich oczekiwań
np.: ulubionych kolorów, preferowanych czcionek, czy ogólnego wyglądu projektu.
W przypadku braku wytycznych projekt zostanie wykonany wg uznania Zleceniobiorcy.
9.
Materiały do druku powinny być przygotowane zgodnie z szablonami i
specyfikacją przekazaną Zleceniodawcy przez Zleceniobiorcę.
10. Zleceniobiorca nie
dokonuje sprawdzenia i korekty treści gotowych projektów przesłanych przez
Zleceniodawcę.
11. Zleceniobiorca wykona
projekt graficzny w terminie 2 - 5 dni roboczych od daty podpisania zamówienia,
natomiast projekt do zamówienia z terminem realizacji powyżej 3 miesięcy wykona
najpóźniej miesiąc przed terminem realizacji lub dla zamówienia niestandardowego
wg indywidualnego ustalenia ze Zleceniodawcą.
12. Zleceniodawca po
otrzymaniu projektu zobowiązany jest do sprawdzenia tekstu i wyglądu projektu.
Lista zmian powinna być spójna i czytelna, przesłana w jednej wiadomości.
Jeżeli kolejne zmiany są sprzeczne z poprzednimi lub oznaczają zmianę
wcześniejszych założeń, Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do wydłużenia
czasu projektowania i podwyższenia ceny za projekt.
13. Zleceniodawca
zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia całej treści oraz wyglądu projektu w
każdej kolejno nadesłanej wersji, a następnie zaakceptować projekt poprzez
przesłanie potwierdzenia. Akceptacja projektu wyklucza prawo do reklamacji z
powodu błędów lub niewłaściwej treści.
§ 4. Towar i znakowanie
1. Zleceniobiorca nie ponosi żadnej
odpowiedzialności za przejściowe braki towaru.
2. Zleceniobiorca nie ponosi
odpowiedzialności z tytułu różnicy pomiędzy kolorystyką towaru w katalogu, na
stronie internetowej i wizualizacji, a rzeczywistym kolorem towaru będącego
przedmiotem zamówienia, jak również z tytułu niewielkich różnic w obrębie
zamówionego towaru.
3. W zależności, od podłoża i techniki
znakowania Zleceniobiorca dopuszcza możliwość wystąpienia różnicy w kolorze
pomiędzy ustalonym na zleceniu odcieniem w skali PANTONE lub CMYK, a faktycznym
kolorem na przedmiocie stanowiącym realizację zamówienia, w zakresie +/- 1
odcień. Tolerancja wymiarów elementu znakowanego oraz rozmieszczenia znakowania
wynosi +/- 5%.
4. Zleceniobiorca dopuszcza możliwość występowania
różnic w wymiarze produktu do +/- 5%.
5. Kolory nadruków w skali PANTONE są możliwe
do uzyskania na białym podłożu, na innych kolory będą zbliżone do skali
PANTONE.
6. W przypadku ceramiki podczas procesu
wypału istnieje możliwość pojawienia się odstępstwa od żądanego koloru nadruku
do 15% ( +/- jeden odcień w skali PANTONE )
7. W przypadku produktów grawerowanych
laserowo kolor znakowania uzależniony jest od rodzaju materiału, z jakiego
wykonany jest znakowany przedmiot – kolor może się różnić w obrębie tego samego
produktu.
8. Torby bawełniane surowe występujące w kolorze ecru,
naturalnym wykonane są z naturalnej surówki bawełnianej, dlatego nie należy ich
prać.
9. Na przesłanej do akceptacji wizualizacji
projektu, kształt logo i kolor znakowania mają charakter
poglądowy, końcowy kształt, odcień i kolor znakowania mogą odbiegać od
zaprezentowanego na wizualizacji i zależą od podłoża, na które są nanoszone.
10. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo
zmiany techniki znakowania po wcześniejszym ustaleniu tego faktu ze
Zleceniodawcą.
11. Klisze, sita oraz matryce wykorzystane do wykonania zamówienia pozostają
własnością Zleceniobiorcy.
§ 5. Termin realizacji i
dostawa
1. Za termin wykonania
usługi uważa się datę przekazania towaru spedytorowi.
2. Termin wykonania usługi
liczony jest w dniach roboczych, począwszy od dnia następnego po dniu
zatwierdzenia przez Zleceniodawcę projektu graficznego lub od momentu
zatwierdzenia projektu graficznego i potwierdzenia przedpłaty.
Przez dzień roboczy
rozumie się każdy dzień z wyjątkiem sobót, niedziel oraz dni ustawowo wolnych
od pracy.
3. Termin realizacji może
ulec zmianie w przypadku wystąpienia przeszkód siły wyższej, ( m. in. klęski
żywiołowe, przerwy w dostawie prądu, itp.), które wystąpiły po przyjęciu
zamówienia i których Zleceniobiorca nie mógł przewidzieć. Dotyczy to także
przeszkód spowodowanych przez dostawców Zleceniobiorcy. Zleceniobiorca
zobowiązuje się niezwłocznie informować Zleceniodawcę o zaistnieniu tego
rodzaju przeszkód, jak też o ich ustąpieniu. Ewentualne roszczenia
Zleceniodawcy za powstałe w wyniku zaistniałych przeszkód szkody są w takich
przypadkach wykluczone.
4. Koszt dostawy towaru
pokrywa Zleceniodawca.
5. Jeżeli wysyłka towaru
zostaje opóźniona na życzenie lub z winy Zleceniodawcy, to przechowanie towaru
może odbywać się również na koszt i ryzyko Zleceniodawcy.
6. Zleceniobiorca nie
ponosi odpowiedzialności związanej z zaginięciem towaru, jego uszkodzeniem
podczas transportu, a także za opóźnienia w dostarczeniu przesyłki, które
nastąpiły z winy spedytora.
7. W przypadku nie
odebrania przesyłki, koszty zwrotu oraz kolejnych wysyłek ponosi Zleceniodawca.
8. Zleceniobiorca ma prawo
dostarczyć +/- 5% zamówionej ilości towaru. Zleceniodawca zobowiązuje się do
przyjęcia dostarczonej ilości i zapłaty za nią. W przypadku wymagania dokładnej
ilości zamówionego towaru, Zleceniodawca zobowiązuje się do poniesienia
dodatkowych kosztów z tym związanych. Zleceniobiorca ze swej strony zrobi
wszystko, aby ilość ta nie była mniejsza/większa od zamówionej.
9. Wysyłka zamówień odbywa
się w dni robocze.
§ 6. Płatności
1. Płatności za towar można dokonywać w
następujący sposób: przelewem z określonym terminem płatności, przedpłatą na
podstawie faktury proforma lub gotówką za pobraniem.
2. Nowi Zleceniodawcy zobowiązani są do dokonania przedpłaty,
Zleceniobiorca wystawi fakturę proforma za pierwsze trzy zamówienia. Po
realizacji tych płatności Zleceniodawca może ubiegać się o zmianę formy
płatności na przelew po wykonaniu usługi z określonym terminem płatności.
3. W przypadku, gdy Zleceniodawca rezygnuje z
realizacji złożonego zamówienia, zobowiązany jest pokryć wszelkie koszty
poniesione przez Zleceniobiorcę w związku z rozpoczęciem realizacji danego
zamówienia.
4. W przypadku opóźnienia terminu wykonania
usługi, Zleceniodawca naliczy karę umowną w wysokości stawki aktualnie
obowiązujących odsetek ustawowych za każdy dzień opóźnienia od kwoty ustalonej
ceny netto usługi.
5. W przypadku przekroczenia przez
Zleceniodawcę terminu płatności Zleceniobiorca ma prawo do naliczenia
ustawowych odsetek za zwłokę, obciążenia Zleceniodawcy kosztami upomnień bądź
skierowanie sprawy do firmy zajmującej się windykacją należności.
6. Częściowe wykonanie umowy: w przypadku
dostarczania towaru w kilku partiach, Zleceniodawca pokrywa koszty transportu
każdej partii oraz każdorazowo otrzymuje fakturę na dostarczony towar.
7. Zleceniobiorca ponosi odpowiedzialność za
zrealizowane zamówienie tylko i wyłącznie do wysokości jego wartości.
8. Zleceniobiorca nie ponosi
odpowiedzialności za ewentualne utracone korzyści, które mogą być następstwem
nienależytego wykonania zamówienia.
9. Zleceniobiorca wystawia z tytułu
podpisanego zamówienia fakturę proforma lub fakturę VAT i przesyła ja Zleceniodawcy
na podany w zamówieniu adres e-mail.
10. Za dzień dokonania zapłaty uważa się dzień uznania wymaganej kwoty
pieniężnej na rachunku bankowym Zleceniobiorcy.
§ 7. Reklamacje
1. Podstawą złożenia reklamacji jest
przysłanie wypełnionego formularza reklamacji, dostępnego na stronie
www.mmgift.pl
2. Zleceniodawca zobowiązany jest do
sprawdzenia towaru pod względem zgodności z zamówieniem przy odbiorze w
obecności spedytora.
3. Reklamacje dotyczące braków ilościowych i
uszkodzeń przesyłek w transporcie muszą być zgłoszone spedytorowi w momencie odbioru
towarów. Zleceniodawca zobowiązany jest sporządzić protokół reklamacyjny ( z
podaniem ilości brakującej, ilości uszkodzonego towaru i opisu uszkodzenia
) z udziałem przedstawiciela firmy spedycyjnej dostarczającej przesyłkę i
niezwłocznie zgłosić Zleceniobiorcy reklamację na formularzu
reklamacyjnym z dołączeniem skanu/zdjęcia sporządzonego protokołu reklamacyjnego.
Reklamacje nie spełniające podanej procedury nie będą uwzględniane. Głównym
decydentem w tej sprawie jest firma spedycyjna.
4. Reklamacji podlega jedynie towar
zakwalifikowany jako uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem przez
Zleceniobiorcę.
5. Partię reklamowanego towaru Zleceniodawca
odsyła wyłącznie po uzgodnieniu z Zleceniobiorcą sposobu wysyłki i jej terminu.
6. Informacje o jakichkolwiek brakach
ilościowych lub jakościowych w dostawach muszą dotrzeć do Zleceniobiorcy w formie
pisemnej w ciągu 7 dni od daty otrzymania towaru przez Zleceniodawcę.
7. Reklamacja będzie rozstrzygana w terminie
do 14 dni roboczych od jej pisemnego zgłoszenia.
8. W wypadku, gdy dostarczony towar nie jest
zgodny z potwierdzonym zamówieniem, Zleceniobiorca zobowiązany jest jedynie do
uzupełnienia ewentualnych braków, wymiany lub naprawy wadliwych towarów, chyba
że wymiana albo naprawa są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
9. W przypadku uznania reklamacji koszty
związane z wyprodukowaniem i ponownym dostarczeniem reklamowanego zamówienia
ponosi Zleceniobiorca.
10. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Zleceniobiorca zobowiązuje
się do pisemnego jej uzasadnienia.
11. Naprawa lub ponowne wykonanie zamówienia zostanie dokonana w niezbędnym
czasie technologicznym.
12. Zleceniodawca ma obowiązek udostępnienia reklamowanego towaru
Zleceniobiorcy celem potwierdzenia wady.
13. Ewentualne nieprawidłowości w części dostarczonego towaru nie upoważniają
Zleceniodawcy do reklamowania całej dostawy.
14. Reklamacje nie są uwzględniane, jeśli dotyczą szkód powstałych w wyniku
nieprawidłowego użytkowania, użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem lub w związku
z opóźnieniem w odbiorze towaru przez Zleceniodawcę.
15. Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Zleceniodawcy z obowiązku zapłaty na
rzecz Zleceniobiorcy za wykonane zlecenie.
16. Brak jest możliwości wymiany plików na nowe przy ewentualnym ponownym druku
zamówienia związanym z uznaniem reklamacji.
§ 8. Prawa autorskie
1. Zleceniodawca wyraża zgodę na
wykorzystanie wykonanych przez Zleceniobiorcę produktów w materiałach
reklamowych, stronie internetowej www.mmgift.pl należącej do Zleceniobiorcy
jako części ekspozycji na targach branżowych oraz jako próbek możliwości technicznych
Zleceniobiorcy co do jakości znakowania. Zleceniobiorca ma prawo do
umieszczania w swoich materiałach reklamowych informacji o wykonaniu usługi dla
Zleceniodawcy.
2. Zleceniodawca ponosi pełną
odpowiedzialność za posiadanie praw autorskich lub/oraz prawa do rejestracji
znaku w zakresie niezbędnym do wykonania Zamówienia.
3. Zleceniobiorca nie przeprowadza
weryfikacji Zamówienia w zakresie wykorzystywania praw autorskich przez
Zleceniodawcę. W tym zakresie odpowiedzialność Zleceniobiorcy jest wyłączona
zarówno wobec Zleceniodawcy jak i osób trzecich.
§ 9. Obowiązywanie i
zmiany OWW
1. Zmiana OWW przez
Zleceniobiorcę możliwa jest w każdym czasie i obowiązuje z chwilą jej
publikacji na stronie www.mmgift.pl
§ 10. Ustalenia końcowe
1. Spory powstałe w wyniku realizacji
powyższych Warunków będą załatwiane na drodze polubownych uzgodnień. W
przypadku braku porozumienia spór zostanie rozstrzygnięty na drodze sądowej
przez Sąd miejscowo właściwy dla siedziby Zleceniobiorcy.
2. W sprawach nieuregulowanych w powyższych
warunkach, mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
Potrzebujesz fachowego wsparcia lub doradztwa?
Podaj swój numer telefonu, a oddzwonimy do Ciebie z atrakcyjną ofertą.
Potrzebujesz fachowego wsparcia?
Oddzwonimy z atrakcyjną ofertą.